قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: اگر مجبور شویم قطار کمتری وارد خط مترو کنیم و سرویس کمتری بدهیم این کار را انجام میدهیم، اما قطار بدون تأییدیه ایمنی، وارد خط نخواهیم کرد. قطارها به صورت دورهای تعمیراتی دارند و اورهال آنها نیز انجام میشود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان گرد، خبرنگاران از روند اورهال قطارهای متروی تهران در مجموعه سوله تعمیرات دورهای سبک و سنگین متروی صادقیه بازدید کردند.
مجید رستمی قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران با اشاره به قدمت ۲۳ ساله متروی تهران، افزود: معمولا متروی تهران با عناوینی همچون شلوغی، سریع بودن و پاک بودن به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی شناخته میشود. ما در خطوط متروی تهران سه نسل از قطارها را در خدمت شهروندان داریم که بی تردید هیچیک از آنها بدون تأمین امنیت و تأییدیه ایمنی وارد خط نمیشود.
وی اظهار کرد: بی تردید حتی اگر مجبور شویم قطار کمتری وارد خط کنیم و سرویس کمتری بدهیم این کار را انجام میدهیم، اما قطار بدون تأییدیه ایمنی، وارد خط نخواهیم کرد. قطارها به صورت دورهای تعمیراتی دارند و اورهال آنها نیز انجام میشود. ما با آنچه که در دست داشتهایم قطارها را تعمیر کردهایم و آنها را آماده خدمت رسانی به شهروندان کردهایم.
قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۷ قطار در اختیار داریم که حدود ۱۳۵ رام قطار روزانه به خطوط ما اعزام میشوند. کیفیت سرویس دهی سطح خیلی بالایی ندارد، اما خیلی دور از استانداردها هم نیست. همکاران من تلاش میکنند نزدیک به دو میلیون سفر روزانه مترو را با آنچه که در اختیار داریم پوشش دهیم. ظرف روزهای گذشته در بین ساعات ۶ تا ۹ صبح در سه خط یعنی خطوط ۱، ۳ و ۴ با ازدحام ۱۰۰۰ نفری مسافر مواجه شدیم. شوک جمعیتی که به هر سیستمی وارد شود نمیتواند تحمل کند اما با تلاش همکارانمان و با اعزام قطار توانستیم در این ساعات پاسخگوی مردم باشیم.
وجود سوله تعمیرات دورهای در ۴ ایستگاه مترو
رستمی با اشاره به اینکه سوله تعمیرات دورهای در متروی صادقیه، کلاهدوز، دردشت و فتح آباد وجود دارد، افزود: در متروی صادقیه و فتح آباد با وجود کارگاههای مختلف تعمیرات سنگین نیز انجام میشود. هیچ حادثهای در متروی تهران در هیچیک از خطوط همانند آنچه که در ایستگاه چیتگر رخ داد نداشتهایم و این مورد نیز به دلیل یک اشتباه نیروی انسانی اتفاق افتاده و منشاء ایمنی نداشته است.
ادامه دارد…