با وجود ارائه ۶۰۰ بسته سرمایهگذاری در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، گرایش سرمایهگذاران همچنان به سمت اقامتی است.
به گزارش آرمان گرد،، هفدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران در نمایشگاه بینالمللی گشایش یافت و همزمان با برپایی آن، ۶۰۰ بسته سرمایهگذاری با همکاری استانداریها نیز تدوین و ارائه شده است.
علی اصغر شالبافیان (معاون گردشگری کشور) با اشاره به آنکه در استانها تعدادی فرصت سرمایهگذاری داریم که در ارائه آن نگاهمان به این سمت است که اعلام کنیم چه امکانات و فرصتهایی در مناطق مختلف وجود دارد و میتواند در اختیار سرمایهگذاران قرار گیرد، گفت: درواقع سرمایهگذاران را از وجود فرصتهای موجود مطلع میکنیم. اما در تدوین بستههای سرمایهگذاری، نگاهمان آن است که در صورت امکان با مراجعی که چه زمین را در اختیار دارند چه صدور مجوز انجام میدهند هماهنگیهای لازم را انجام دهیم. برای مثال ممکن است زمینی در اختیار سازمان امور اراضی باشد اما تغییر کاربری آن به حوزه گردشگری نیازمند هماهنگی با سازمان محیط زیست و اخذ مجوز از این سازمان باشد و… در همکاری که با معاونان اقتصادی استانداران داریم، تقریبا در بستههای ارائه شده یک مرحله شفافسازی اتفاق افتاده اما نمیتوان گفت معرفی فرصتهای سرمایه گذاری نیز مفید نیست و به درد نمیخورد چراکه ممکن است به هر ترتیب در پیگیریهای انجام شده، آن فرصت به لحاظ موقعیت جغرافیایی، نوع خلاقیتی که میتوان به کار گرفت و… مورد توجه یک سرمایهگذار باشد. طبیعتا این بهتر از آن است که این فرصتها معرفی نشوند.