آران و بیدگل- رییس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از تلاش برای ساماندهی خدماترسانی به گردشگران در کویر مرنجاب خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان گرد، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر نارضایتی گردشگران از ورود به کویر مرنجاب و همچنین افزایش مبلغ ورودی به این کویر منتشر شده است.
در این پیوند محمدجواد عبدلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کویر مرنجاب یکی از مناطق نمونه بینالمللی گردشگری است که دارای جاذبههای متعدد طبیعی و تاریخی بوده و از جذابیت بالایی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری این منطقه کویری به شهرستان آران و بیدگل و مسیر شنی که برای ورود به منطقه وجود دارد و همچنین نبود امکانات و زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران در منطقه، از سال ۱۳۹۲ تلاش برای ساماندهی و ایجاد زیرساختهای لازم در منطقه آغاز شد.
وی افزود: به دلیل وسعت منطقه و سرعت پایین انجام عملیات ساماندهی کویر مرنجاب در کنار حضور گسترده گردشگران در این منطقه و همچنین افزایش هزینههایی همچون تسطیح جاده، نصب تابلوهای راهنما، ایجاد سرویس بهداشتی و نگهداری و نظافت و جمعآوری زبالهها، در ورودی جاده کویر مرنجاب عوارض ورود دریافت میشد که این مبلغ از ابتدای آذرماه سال جاری افزایش پیدا کرد.
عبدلی گفت: با وجود این، انجام این عمل و دریافت این مبالغ در حیطه اختیارات و شرح وظایف اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان و استان نبوده و توسط این ادارهکل انجامنشده است.
عبدلی تصریح کرد: تلاشها برای ساماندهی خدماترسانی به گردشگران در کویر مرنجاب توسط این اداره و با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان در حال انجام است که از نیمه دوم سال جاری این پیشرفتها سرعت گرفته و همچنان در حال اجرا است و امیدواریم تا هر چه سریعتر و در کوتاهترین زمان ممکن زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران در منطقه تکمیل شود.