مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره سفر اخیر تیم مدیریت شهری پایتخت به کشور چین، گفت: همه تلاش ما بر این است که با انجام بهموقع تعمیرات دورهای و بازسازی اساسی واگنها، خرابیها را به صفر برسانیم، اگرچه هیچ تضمینی برای خراب نشدن قطارهای مترو با انجام این کارها وجود ندارد، چراکه ذاتا احتمال خرابی در ناوگان مترو همچون سایر وسایل مکانیکی و الکتریکی وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان گرد،، در هفتههای اخیر خرابی مکرر بعضی قطارهای متروی پایتخت نه تنها باعث گلایهمندی شدید شهروندان شده است، بلکه صدای اعتراض برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را نیز بلند کرده و انتقاد آنها از وضعیت اورهال یا همان تعمیرات اساسی ناوگان مترو را به همراه داشته است؛ به نحوی که بعضی اعضای پارلمان شهری پایتخت معتقدند با وجود اعتبارات مناسبی که در مصوبه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران برای اورهال واگنهای مترو پیشبینی شده، در حالی که سال رو به پایان است، مدیریت شهری همچنان عقبماندگی زیادی در زمینه تعمیرات اساسی ناوگان قطار شهری پایتخت دارد و اگر این عقبماندگی نبود، شاید آمار خرابیهای متروی تهران نیز کاهش مییافت.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه یکم بهمن در همین راستا در جلسه علنی پارلمان شهری به موضوع خراب شدن یکی از قطارهای DC در خط یک مترو در روز شنبه ۳۰ دی اشاره کرد و ضمن وابسته دانستن این موضوع به عقبماندگی شهرداری در اورهال ناوگان متروی پایتخت، تاکید کرد که «از ۲۱۴۰ میلیارد تومان بودجه شرکت بهرهبرداری مترو برای بازسازی ناوگان، تا کنون ۹ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۵ درصد به هزینه نشسته و این درحالی است که ما در ماه یازدهم سال هستیم و نمیدانم چه معجزهای باید رخ دهد تا ۹۵ درصد باقیمانده در ماه آخر محقق شود؟»