گردشگری و صنایع دستی ۱۰

[ad_1] مقدمه در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و صنایع دستی از طرف سازمان گردشگری سازمان ملل متحد، و با همت پژوهشکده هنرهای سنتی و معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در تهران برگزار شد که حاصل این برنامه انتشار مجموعه مقالات ارزشمند و بیانیه ای جهانی بود.
[ad_1]
مقدمه
در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و صنایع دستی از طرف سازمان گردشگری سازمان ملل متحد، و با همت پژوهشکده هنرهای سنتی و معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در تهران برگزار شد که حاصل این برنامه انتشار مجموعه مقالات ارزشمند و بیانیه ای جهانی بود. متاسفانه مباحث این کنفرانس به صورت رسمی منتشر نشد؛ در این مجال سعی شده سخنرانی های آن کنفرانس به صورت چکیده و خلاصه شده در چند نوبت منتشر شود.
بخش۱۰ –تدوین برنامه بین المللی بازاریابی صنایع دستی در صنعت گردشگری
ونسا بوچلی سنتیز – مشاوران بین المللی توریسم THR – بارسلونا، اسپانیا
۱. شرایط موجود و ضرورت تغییر
- گردشگران بین ۵ تا ۱۵ درصد بودجه سفر خود را صرف خرید صنایع دستی میکنند، اما در بسیاری کشورها این رقم به سختی به ۵ درصد میرسد.
- بخش زیادی از این هزینه صرف خرید کالاهای بیکیفیت، غیر اصیل یا آسیبزننده به میراث فرهنگی میشود.
- دلایل اصلی این وضعیت عبارتند از: ارائه ضعیف محصول، نبود اطلاعات کافی، طراحی ناکارآمد، فقدان بازاریابی، موقعیت غیررقابتی، و بازارهای اشباعشده از محصولات تقلبی.
- تجربه خرید خوب بخشی از تجربه موفق سفر است و میتواند به رقابتپذیری کشور در عرصه گردشگری کمک کند.
- صنایع دستی باارزش، سفیر فرهنگی کشورها هستند و موجب تبلیغ غیرمستقیم کشور در سطح جهانی میشوند.
- مزایای مالی شامل افزایش کیفیت، قیمت و فروش، شناخت بهتر بازار، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ملی است.
۲. توسعه خط تولیدی جذاب
- صنایع دستی نماینده میراث فرهنگی و تاریخ کشورها هستند و توسعه آنها به رشد مالی و فرهنگی کمک میکند.
- نمادسازی موفق باعث شناسایی جهانی محصولات و تقویت برند ملی میشود.
- کشورهایی مانند مراکش، اتریش، هند، مکزیک، ونیز و روسیه نمونههایی از نمادهای موفق دارند.
- ویژگیهای نماد مناسب: فرهنگی، معتبر، زیبا، قابل حمل، جذاب، مرتبط، منحصر بهفرد، کاربردی.
- انتخاب نماد باید با مشارکت دولت، هنرمندان، دانشگاهها، طراحان، صنعتگران و مورخان هنر انجام شود.
- مشتریان به دنبال محصولاتی هستند که با هویت، سبک زندگی و احساساتشان همخوانی داشته باشد.
- همکاری با طراحان منجر به نوآوری، تولید جذابتر و افزایش رقابتپذیری میشود.
- عناصر کلیدی در توسعه محصول شامل نامگذاری، برچسبگذاری و بستهبندی است.
- برچسبهای دولتی تضمین کیفیت و تولید اخلاقی را فراهم میکنند و اعتماد گردشگران را جلب مینمایند.
- بستهبندی باید جذاب، کاربردی و مقرونبهصرفه باشد.
- باید از تولیدات غیر اخلاقی، بیکیفیت، تقلیدی و متناقض با فرهنگ کشور پرهیز شود.
۳. شناخت بازار هدفمند و بازاریابی
- گردشگران امروز به دنبال تجربههای منحصربهفرد هستند، نه صرفاً کالا.
- صنایع دستی باید بر کمیابی، اصالت و معنا تمرکز کنند.
- جامعه مدرن به دنبال اعتبار فرهنگی و تجربه شخصی است.
- مطالعه بازار باید شامل تحلیل جمعیتشناسی، روانشناسی، نیازها، علایق، فرآیند خرید، تأثیرگذارهای خرید، حساسیت به قیمت و تخمین اندازه بازار باشد.
- استراتژیهای توزیع باید ایمن، واضح، قابل دسترس، جذاب و معتبر باشند.
- مجاری توزیع شامل روشهای مستقیم (فروشگاهها، کارگاهها، وبسایتها) و غیرمستقیم (موزهها، فرودگاهها، هتلها، بازارهای خصوصی) است.
- حملونقل مطمئن برای کالاهای بزرگ ضروری است.
- بازاریابی بینالمللی پایدار، مانند نمونه موفق ایتالیا، نقش کلیدی در شناخته شدن محصولات دارد.
- روشهای تبلیغاتی مؤثر شامل تبلیغات در نشریات گردشگری، مجلات هواپیمایی، راهنماهای سفر و طراحی حرفهای هستند.
- توسعه فروش آنلاین و روابط عمومی با سفارتها، افراد مشهور و نویسندگان گردشگری اهمیت دارد.
- تجربه شخصی گردشگران و روایتهای سفر نقش مؤثری در ترویج محصولات دارند.
- باید از بازاریابی مستقیم پرهیز کرد و تجربه فرهنگی را بهصورت طبیعی ارائه داد.
- ایجاد کارگاههای آموزشی فرهنگی و رویدادهای جذاب میتواند به خرید منتهی شود، به شرطی که به «تله گردشگری» تبدیل نشود.
- حمایت دولت از برچسبگذاری، توزیع برنامهریزیشده و همکاری با طراحان از ابزارهای ضروری موفقیت هستند.
.
.
.
ادامه دارد
بخش اول _ گردشگری و پیوند آن با صنایع دستی
بخش دوم – صنایع دستی و ارتباط آن با جهانگردی / صنعتگران نیز سرمایه های شما هستند
بخش ۳ – تاثیرات متقابل گردشگری و صنایع دستی
بخش ۴ – گردشگری به عنوان سازمان دهنده ای برای صنایع دستی: مزایا و مضرات
بخش ۵ – از بومی تا جهانی: اتصال صنایع دستی تایلند به صنعت جهانگردی
بخش ۶ – جهانگردی و صنایع دستی: نوگرایی و هویت در بازار جهانی
بخش۷ – صنایع دستی و جهانگردی – مشکلات و چشم اندازها
بخش۸ – سنجش صنایع دستی و تأثیر آن بر گردشگری از طریق شاخص
بخش۹ – استفاده موفق از صنایع دستی برای کاهش فقر و توسعه گردشگری در استان گوئیژو
بخش۱۰ -تدوین برنامه بین المللی بازاریابی صنایع دستی در صنعت گردشگری
بخش۱۱ – راهکارهای آسهآن در بازاریابی صنایع دستی
[ad_2]
برچسب ها :صنایع دستی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰