[ad_1]
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوستان در شهرداری تهران اگر تضمینی دارند اعلام کنند تا در شورا با اطمینان خاطر بیشتری برای بودجه تصمیم گیری شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان گرد،، سید جعفر تشکری هاشمی در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 شهرداری تهران گفت: تاکیدمان بر این است اگر توان درآمدی بیشتری برای شهر داریم باید به سمت افزایش بودجه شهر پیش رویم، چرا که نرخ تورم و عقب ماندگی های 4 ساله به گونه ای است که حتما با مشکلاتی در جبران و بروز رسانی عقب ماندگی ها مواجه خواهیم شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 7 ماه از سال 1400 در اختیار ما بوده و میزان درآمدهای حاصل از شهرداری نشان دهنده توفیقات محدودی در این بخش است تصریح کرد: حال چه تضمینی برای سال آینده دارد که درآمدها محقق شود؟ لذا دوستان در شهرداری تهران اگر تضمینی دارند اعلام کنند تا در شورا با اطمینان خاطر بیشتری برای بودجه تصمیم گیری شود.
تشکری هاشمی در ادامه افزود: ما میتوانیم بدون اینکه در پیشنهادات شهرداری تهران تغییراتی ایجاد کنیم، بودجه را در دو بخش متمرکز نماییم. یک بخش الزامات و دیگری حمل ونقل و عمران شهری در قالب تبصره ها، که در صورت تحقق بخش اول حتی می توان بدون آنکه بخواهند مجدد درآمدهای جدیدی شناسایی شود و آن را هزینه کنند.
وی با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی و فرهنگی با 5 هزار و 500 میلیارد تومان و در حوزه هوشمندسازی با حدود 6 هزار میلیارد تومان بخش های فربه بودجه هستند، اظهار داشت: هنوز نیازهای اصلی شهر و شهروندان از جمله کمبود اتوبوس و واگن و زیر ساخت های حمل ونقل درگیر مشکلات جدی است چرا باید منابع را در فعالیتی هایی که میتواند به عنوان اولویت دوم نیازهای مردم شهر احصا شوند هزینه کرد؟
تشکری هاشمی پیشنهاد داد تا با کوچک کردن بودجه به سمت واقعی شدن بودجه پیش رویم و در ادامه با تبصره ها برای توسعه زیر ساخت ها و حمل ونقل عمومی مابه التفاوت بودجه لحاظ شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده در بخش حمل ونقل عمومی ضمن مقایسه بودجه حمل ونقل در سال جاری با سال 1401 گفت: 15 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای حمل ونقل عمومی در سال 1400 بوده و با اصلاحیه به 12 هزار و 800 میلیارد تومان رسیدیم این در حالیست که اکنون 13 هزار و 930 میلیارد تومان برای حمل ونقل در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ دیده ایم و به معنای این است که در مقایسه با بودجه اصلاح شده سال 1400، تنها 7 درصد افزایش بودجه را در این بخش و در سال 1401 شاهد هستیم.
وی تاکید کرد: بودجه پیش بینی شده در لایحه بودجه 1401 در مقایسه با بودجه پیشنهادی سال 1400 با کاهش چشمگیری مواجه است.
انتهای پیام/
[ad_2]